Low efficiency of learning material in the process of studying the course "Human Anatomy" by first-year students of the medical school is due to both a lack of formation of skills working with large volumes of teaching material and psychological problems of adaptation to training in high school. Using during the learning process of rational methods of processing and storing training information will enable students to master the basic program of the course «Human Anatomy» and make the learning process interesting for them.
Ключевые слова: Высшее медицинское образование, обучение в медицинском вузе, студенты, изучение анатомии в медицинском вузе, приемы рационального запоминания учебной информации.
Библиографическая ссылка
Третьякова Наталья Вадимовна 1 ПРИЕМЫ ЭФФЕКТИВНОГО ЗАПОМИНАНИЯ
В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ КУРСА «АНАТОМИЯ ЧЕЛОВЕКА»
ПРИ ПОЛУЧЕНИИ ПЕРВОЙ И ВТОРОЙ СТУПЕНЕЙ ВЫСШЕГО МЕДИЦИНСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ // Социальное воспитание. – 2015. – № 2;
URL: soc-vospitanie.esrae.ru/46-79 (дата обращения:
23.11.2024).